loading...

راهنماي سفر و گردشگري

همه چيز درباره سفر

بازدید : 106
11 زمان : 1399:2

راهنماي هجرت به پوكت

سلام به دوستان خوب و عزيزاني كه دلداده هجرت با تور تايلند ارزان مي باشيد . اينجانب براي آن جور از دوستاني كه مانند خودم در‌پي هيجان و مناظر زيباي ارگانيك مي‌باشند دست به مداد بردم و اين سفرنامه‌ي كوتاه را از مهاجرت اخيرم به تايلند نوشتم . اينجانب كارمند هستم و مرخصي محدودي در سال دارم به اين ترتيب با طرح ريزي مسافرت ميكنم . با اينجانب همراه باشيد تا باهم مقداري پوكت را بگرديم , شادمان مي شوم در شرايطي كه در بخش ايده ها , نگرش خويش را راجع‌به سفرم به پوكت بگوييد .

پيش از مسافرت به تايلند

به خاطر محدوديت هنگامي و مرخصي‌هايم , اوليه آغاز به گردآوري داده ها راجع به اماكن جذاب تايلند و بررسي تور تايلند كردم . با يك سرچ كوچك در گوگل متوجه شدم كه تايلند نيز تور تركيبي نظير مانند بانكوك+پوكت يا اين كه بانكوك+ پاتايا و يا اين كه تورهاي منقطع براي بانكوك , پاتايا , پوكت داراست . زيبايي هر بخش از تايلند تعيين را پاره اي ايراد مي نمايد . به بدون چاره بعداز تحقيق مضاعف دربين تور پوكت يا اين كه تركيبي بانكوك - پوكت , تمايل به اقامت يك هفته اي در جزيره پوكت گرفتم تا از تمام زيبايي هاي يك شهر لذت ببرم . ناگفته نماند كه شايسته ترين زمان مهاجرت به پوكت آخرها فصل‌پاييز و فصل زمستان است . آوازه پوكت به‌خاطر سواحل قشنگ و قابليت غواصي در آب هاي پاك و شن هاي سپيد است ; البته افزون بر آن , بيشه هاي بكر و كوه هاي سرسبزي نيز داراست . بعداز تعيين مقصد , هتل هاي مو جود در پوكت را بررسي كردم . چنانچه شما نيز نظير اينجانب بدين كار علاقه‌مند بوديد مي‌توانيد به تارنما هايي نظير booking و Trip adviser رجوع‌كنيد و با اعتنا به نظرها مسافران هتل مطلوب براي اقامت را تعيين فرمائيد و يا اين كه از منوي فاينداتور هتلها را ملاحظه كنيد . به نظرم تعيين شايسته ترين هتل به نياز آدمها وابسته است و اينجانب در كنار ارائه سرويس ها عالي مي‌خواستم كه

سفرنامه پوكت

سفرنامه پوكت | روز نخستين

زمان آغاز هجرت رسيد . همسرم مدارك كه دربرگيرنده رواديد , گذرنامه , بليط ها , وچر هتل و بيمه مسافرتي ما ميشد را از تاكسي گرفته بود و عارضه ها خروج 75000 تومان را نيز در بانك ملي پرداخت كرديم ( اين عدد مرتبط با سال 1396 است و در سال 1398 عارضه ها خروج از مرزوبوم 220 هزار تومان است ) . به فرودگاه امام خميني تهران رفتيم و فرآيند متمايز را طي كرديم و ارز مسافرتي را نيز از درون فرودگاه گرفتيم . در حين پرواز نيز فرم هاي مختص ( صفحه ورود به تايلند ) لبريز كرديم تا در فرودگاه در انتظار نشويم . پرواز به دوران 6ساعت و 25 دقيقه به طول انجاميد . بعد از ورود به فرودگاه سوارنابومي تايلند و بعداز تحويل دريافت كردن چمدان ها , راهنماي تور كه تابلوي مخصوصي در دست داشت را به راحتي پيدا كردم .

نكته ديدني : راهنمايان تور در تايلند برخلاف كشورهاي غرب آسيا , قانونا مي بايست مستقر ( تايلندي ) باشند و ايرانيان , به طور رسمي حق ليدر بودن را ندارند . به همين علت ليدرهاي اهل ايران به صورت غير قانوني و بيشتر به طريق تلفني به گردش گر ها سرويس ها مي دهند .

حتما اعتنا فرمائيد كه ورقه ورود به تايلند را با اعتنا لبريز كرده و نصيب خروج از پوكت را تا پايان به همراه داشته باشيد , در صورت مفقودي 100 بات جريمه مي‌شويد .

ليدر سيم كارت ها و بليط داخلي به پوكت را به ما تحويل اعطا كرد و ما‌را تا فرودگاه ديگري در بانكوك ملازمت كرد . فرودگاه كوچك و سروصدا بود كه به هيچ وجه مشابه فرودگاه سوارنابومي فقدان . پرواز ما با اير لاين Nok Air بود و فارغ از تاخير انجام شد . ما پس از 1 ساعت و 10 دقيقه به جزيره زيباي پوكت رسيديم .

سفرنامه پوكت | ورود به جزيره پوكت

مدام درون هواپيما يكي‌از سرگرمي هاي اينجانب تماشاي زمين از طول بالا بود حوالي ساعت يك بود كه.

راهنماي مهاجرت به پوكت تايلند

از بالا همگي جا سرسبز بود مزارع وكشتزارها فورا منرا ياد شمال كشورمان گيلان و مازندران انداخت . در فرودگاه پوكت نيز ليدرها منتظرمان بودند و مارا به هتل بردند .

در بدو ورود به هتل با يك حوله و يك آب ميوه خنك و خوشمزه ( welcome drink ) از ما استقبال كردند . بعداز حدود نيم ساعت كه در لابي هتل بوديم اتاق شما مهيا شد . ما نيز به اتاق رفتيم و پاره اي استراحت كرديم . گذشته از مهاجرت , برنامه براي ارتفاع مهاجرت فراهم كرده بودم و چه بسا براي حالت باراني نيز برنامه جايگزين در حيث گرفته بودم .

بعدازظهر از هتل خارج زديم و در حوالي اقامتگاه پياده روي كرديم و از يكي‌از چرخ دستي هايي كه كيم سنتي مي فروخت دو تا كيم خريديم .

مطابق با طرحي كه تهيه و تنظيم كرده بودم عصر به عبارتي روز در مسير رفتن به كنار دريا پاتونگ تورهاي متبوع را از يك كدام از دكه ها با زنخدان زني بسيار و تخفيف خريداري كرديم . كافي است انگليسي بلد باشيد , ترجيحاً خوبتر است از ليدر اهل ايران تور خريداري نكنيد زيرا متاسفانه گرانتر اكانت مي نمايند . تورهايي كه استعمال كرديم به همراه بعضا تورهاي معروف ديگر را پيرو براي شما معرفي ميكنم .

تورهايي كه در پوكت فروش بيشتري داشتند , دربرگيرنده موردها ذيل بودند , ولي تا قبل از اين كه تجاربم را از آن ها بيان‌كنم , بدانيد كه هيچ تحميلي به خريد اين تورها نيست و فقط به خاطر سادگي گشت و گذار و همراه داشتن يك ليدر اين تورها را مي خرند .

في في يكي‌از مكان هاي رويايي و فوق العاده است كه ديدن آن را در هجرت به پوكت با تور تايلند نوروز 99 سفارش ميكنم . اين تور دربرگيرنده وعده‌ي ناهار بود و از ساعت 8 : 00 تا 17 : 30 بعدازظهر بود , ارزش تور هر نفر به نرخ كشور‌ايران با قايق تندرو

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 136
  • بازدید کلی : 2386
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی