loading...

راهنماي سفر و گردشگري

همه چيز درباره سفر

بازدید : 43
11 زمان : 1399:2

سفرنامه تفليس گرجستان

تفليس پايتخت تور هاي گرجستان آرشين پرواز كه دارنده عمر 1500 ساله داراست اين شهر در درون دره اي گشوده ساخت شده و رودخانه مالامال آب كر يا اين كه كوري كه به لهجه گرجي متكواري Mtkvari ناميده مي شود از ميانه شهر مي گذرد كه زيبايي خاصي به آن بخشيده است اين رودخانه كه از كوه هاي كردستان تركيه سرچشمه ميگيرد به ارتفاع 36 كيلومتر در شهر جريان دارااست و از جنوب شرقي در نصيب تفليس ديرباز با يك انحناايي وارد شهر مي شود و آنرا به دو نصيب شرقي و غربي تقسيم مي نمايد در نصيب جنوب شرقي كه ناحيه دير باز تفليس نيز ميباشد دو طرف رودخانه تخنه سنگهاي يكدست و مرتفع زيبايي وجود دارا‌هستند كه زيبايي ديگري به شهر بخشيده و در حين هاي قذيم همانند دژي مستحكم براي شهر بوده اند . به خاطر چشمه هاي آب گرم سولفات و قليايي كه در آن موجود است به تبيليسي Tbilisi كه در گويش گرجي يعني محل گرم ناميده شده‌است .

ضمنا عمده عبارات گرجي دو سه سخن صامت كنار نيز قرار مي گيرند و انتهاي همگي نام ها صحبت ( ايي ( تلفظ مي شود . مانند همين كلمه و واژه متكواري Mtkvari

هنگامي از بالاي ارتفاعات متاتسميندا Mtatsminda نصيب ديرباز شهر را مي‌نگريد چشم انداز خوشگل و تعجب آور اي را كه در دو طرف رودحانه و ارتفاعات اطراف قرار گرفته اند و سايه اي از مورخ قبلي و درحال حاضر مي‌باشد را مشاهده مي‌كنيد به بنيان گذار اين محل قشنگ براي احداث شهر را تحسين مينماييد .

آب و هواي تفليس به خاطر نسيمي كه از كوهستان در باطن دره هاي اطراف مي وزد مدام پاك و سواي هيچ جور آلودگي است و تا مسافت هاي فراوان به دور قابل بازديد ميباشد .

درضمن به خاطر كوهستاني بودن ميهن گرجستان شايسته ترين زمان هجرت به

مسافرت به تفليس با تور گرجستان

و البته مسر مسافرت مان , مسير شهر ساحلي به بندر پوتي كه يك طرف درياي سياه و طرف ديگر بيشه سرسبز و لبريز پشت مشابه بيشه شمال خودمان هست استارت كرديم در بعضا قسمتها جاده از بين بيشه مي گذرد و جاهايي نيز براي استراحت و صرف خوراك موجود هست . بعداز چند كيلومتر رانندگي به حوزه‌ اي رسيديم كه يك سري خانم , ماهي و طيوران شكار شده را در كنار خيابان مي فروختند توقفي كرديم و بعد از آن در يك كدام از رستوران هاي كنار جاده دو قهوه ترك به بها 2 لاري نوشيديم .

ديدني اين كه در تمام رستورانها و كافه هاي گرجستان چه در شهر ها و چه در مسير جاده ها همه دارنده وب بيسيم مي‌باشند كه ميتوانيد مجانا با پر سرعت به كارگيري فرماييد به قسم يكي‌از دوستانم گرجستان ميهن Wi fi ميباشد و كافي نت در آنجا مضمون‌ حقيقي وواقعي اش را پيدا نموده است .

مسير را ادامه مي‌دهيم و به يك حوزه‌ اي رسيديم كه اشخاص بلدرچين هاي صيد شده مي فروختند .

در مسير وصال به شهر كوبالتي كه جنگلي و فراوان زيباست و دارنده آبشار بزرگي است و دارنده رستورانهايي است كه بيشترشان شبها خدمت مي دهند پس از وصال به شهر كوبالتي كه يك شهر كوچكي است در كنار ترمينال مسافربري توقفي كرديم بعداز صرف خوراك و گشتن اين شهر مسير را پي گرفتيم .

بعداز وصال به شهر كوبالتي دو مسير چهت نيل به شهر سامترديا موجود است يكي اين‌كه از دو راهي جاده ساحلي بيرون شد و به طرف ازورگتي , چوخاتوري و به سامترديا رسيد مسيري دوم كه ما رفتيم 5 - 6 كيلومتردورتر است به عبارتي ادامه جاده جنگلي و ساحلي را ادامه داديم تا به تسكالتسميندا رسيديم كه حقيقتا زيباست آن‌گاه به سوي لانچخوتي و سامترديا ادامه داديم

هجرت با تور تفليس به گرجستان

تور مسافرتي تفليس با تور گرجستان

و اما مسر مهاجرت مان , مسير باتومي به بندر پوتي كه يك طرف درياي سياه و طرف ديگر جنگل سرسبز و پر پشت شبيه جنگل شمال خودمان مي باشد شروع كرديم در بعضي قسمتها جاده از در بين جنگل مي گذرد و جاهايي هم براي استراحت و صرف طعام موجود است . بعد از چندين كيلومتر رانندگي به ناحيه اي رسيديم كه يكسري خانم , ماهي و پرنده ها شكار شده را در كنار خيابان مي فروختند توقفي كرديم و آنگاه در يكي از رستوران هاي كنار جاده دو قهوه ترك به ارزش 2 لاري نوشيديم .

جذاب اينكه در تمام رستورانها و كافه هاي گرجستان چه در شهر ها و چه در مسير جاده ها همگي داراي اينترنت بيسيم هستند كه مي توانيد مجانا با سرعت بالا استفاده فرمائيد به قسم يكي دوستانم گرجستان كشور Wi fi مي‌باشد و كافي نت در آنجا مفهوم حقيقي و واقعي اش را پيدا كرده است .

مسير را ادامه مي دهيم و به يك منطقه اي رسيديم كه افراد بلدرچين هاي صيد شده مي فروختند .

در مسير رسيدن به شهر كوبالتي كه جنگلي و دوچندان زيباست و داراي آبشار بزرگي است و داراي رستورانهايي است كه بيشترشان شبها سرويس مي دهند بعد از رسيدن به شهر كوبالتي كه يك شهر كوچكي است در كنار ترمينال مسافربري توقفي كرديم پس از صرف طعام و گشتن اين شهر مسير را پي گرفتيم .

پس از رسيدن به شهر كوبالتي دو مسير براي رسيدن به شهر سامترديا موجود هست يكي اينكه از دو راهي جاده ساحلي خارج شد و به طرف ازورگتي , چوخاتوري و به سامترديا رسيد مسيري دوم كه ما رفتيم 5 - 6 كيلومتردورتر است همان ادامه جاده جنگلي و ساحلي را ادامه داديم تا به تسكالتسميندا رسيديم كه واقعا زيباست آنگاه

مهاجرت به تفليس

حدود 55 كيلومتر از اين مسير را طي كرديم كه تابلويي بدون واسطه به شهر بندري پوتي و سمت راست مسير تفليس با مسافت 320 كيلومتري را نشان مي بخشيد مسير را تعيين كرديم و از كناره هاي درياي سياه جدا شديم و شهر بعدي كه يك شهر كوچكي به اسم لانچخوتي در مسافت 26 كيلومتري است .

مانند مسير طي شده دو طرف جاده سرسبز همراه با گلشن ميوه مي‌باشد مثل ميوه انگور سياه , خرمالو , فندق و ديگر ميوه ها است . پس از عبور از شهر لانچخوتي به جهت شهر سامترديا ادامه داديم . بعداز وصال به شهر كه كوچك البته خوشگل و پاك مي‌باشد توفقي كرديم و پس از گشتن در بازار شهر آزمايش كردن يكسري دسته پنير محلي و ميل كردن عصرانه از جمله خاچاپوري راهمان را پي گرفتيم .

در حين مسير جاده مدام ريل قطار برقي در موازات آن قراردارد و ديگر اين كه تا قبل از اين توضيح داده شد بيشترين بخش مملكت كوهستاني است البته در تمام ارتفاع مسير منزل هاي مسكوني به چشم مي خورد چه بسا به صورت دور از هم يعني جمعيت سرزمين چه در كنار جاده ها و چه في مابين حوزه‌ جنگلي متفرق اند و بيشتر منزل ها نيز ديرين مي‌باشند البته در حالا جديد شدن ميباشند .

مسير سرسبز با طبيعت مملو از اشكال ميوه تابستاني و هر از گهگاه بساط فروش ميوه و ديگر توليدات كشاورزي كنار جاده اي كه طبق معمول خانم هاي گرجي فروشنده آن ميباشند چشم مي گردند . از ميوه هاي گرجستان حتما به كار گيري كنيد زيرا فراوان خوشمزه هستند .

حدود ساعت 3 : 45 دقيقه كه كيلومتر عدد 36042 را نشان مي بخشيد به شهر كوتايسي رسيديم به خاطر بزرگتر بودن اين شهر نسبت به شهرهاي مسير طي شده كمربندي در اولِ شهر موجود هست البته ما بدون واسطه وارد شهر شديم و براي رفع خستگ

برچسب ها سفر ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 132
  • بازدید کلی : 2382
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی